Güncel Haberler

Kutupası Stanley markasıyla pazarda güçleniyor

Oluşturulma tarihi: 06 Kasım 2024 14:00

Dış mekan sektöründe uzun yıllara dayanan tecrübesiyle Kutupayısı, dikkatini Stanley markasına çevirerek sürdürülebilirlik ve yüksek kalite yolunda güçlü bir adım atıyor. Doğayı koruma hedefiyle uyumlu projeler geliştiren ve müşteri memnuniyetini merkeze alan şirket, yeni stratejisiyle geleceğe yatırım yapmaya devam ediyor.

Kutupayisi, yıllardır dünya markalarını Türkiye’de temsil ederek dış mekan ürünleri sektöründe başarılı yolculuğuna devam ediyor. Dayanıklı ve çevre dostu Stanley ürünleri ortamı ile çevre bilincini artırmayı ve müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmayı hedefleyen Kutupayısı’nın e-ticaret, dağıtım, müşteri memnuniyeti ve sürdürülebilirlik alanındaki yenilikçi projelerini şirketin CEO’su ile konuştuk. Burcu Kanpak Aydoğan…

Kutupayısı gibi siz de uzun yıllardır birçok global markanın Türkiye temsilciliğini yapıyorsunuz ancak şu anda sadece Stanley markasına odaklanıyorsunuz. Bu değişimin arkasında yatan sebepler nelerdir?

“Kutupayı yıllardır distribütörlüğünü yaptığı markalarla gelişimini iyi bir noktaya getirdi. 20 yıl önceki başlangıcımız Salewa markasıyla oldu. Daha sonra başka markalar da eklendi. Yıllar geçtikçe, bu markaları dış mekan ürünleri endüstrisinde tanıtmaya ve geliştirmeye kararlıyız. Bizim tek odak noktamız bu markalar oldu. Müşterilerimizi bu konuda bilinçlendirmek, bu ürünleri bilinir kılmak, kullanabileceklerini ve bu kalitenin vazgeçilmez olduğunu anlatmak için çalıştık. Başarılıydık. Sektörün gelişimine katkımızın büyük olduğuna inanıyorum.

18 yıldır Stanley markasını temsil ediyoruz. Uzun yıllardır bu markayla çalışıyoruz. Pek çok sektörde distribütörlerin para kaybettikleri için birkaç yıl içinde markalarından vazgeçtiklerini göreceksiniz. Vazgeçmedik, inandık ve sarsılmaz bir tutkuyla yola devam ettik. Sonuçta başarılıydık. Vazgeçmek kutup ayısının DNA’sında yoktur. Markalarımızdan vazgeçmek bir vazgeçme eylemi değildir. Mevcut durumumuzda bu markalara eskisi gibi odaklanamayacağımızı, büyüyen bir pazara sahip olan Stanley’e odaklanarak başarımızı katlayabileceğimizi fark ettik. Bu anlamda diğer firmalara da yer verilmesi gerektiğini düşünüyorum.

Kutupayısı, Türkiye’de içecek/gıda depolama ve taşıma ürünleri pazarını genişleten bir firmadır. Odaklanmanın bir şirkete çok daha fazla katkı sağlayacağını anlıyoruz. Önümüzdeki beş yıl için her ayrıntısıyla planladığımız büyük planlarımız, projelerimiz var. “Onlar üzerinde çalışmak için enerjiye ve odaklanmaya ihtiyacımız var.”

E-TİCARET VE MODA DÜNYASINDA YENİ BİR DÖNEM

Kutupayısı.com ile e-ticaret alanında aktif bir hizmet veriyorsunuz. E-ticaretin bu alanda önemi ve müşterilerinize sunduğunuz faydalar nelerdir? Bu alanda gelecek planlarınız neler?

“E-ticaret günümüz dünyasının bir gerçeğidir. Burada var olma ihtiyacı, giderek artan yaşam temposunun bir sonucudur. Kutupasisi, değişime çok hızlı ayak uydurabilen ve ona liderlik etme becerisine sahip, uyum yeteneği çok yüksek bir firmadır. Bu başarımızı yakında yayına sokacağımız yeni web sitemizle daha da büyüteceğiz. Buradaki amacımız diğer online platformlarla rekabet etmek değil. Markalarımızı temsil etme sorumluluğumuz nedeniyle işin bu kısmında yer almamız gerekiyor. Ana işimiz dağıtım olup, müşterilerimizle rekabet etmeden, markalarımızı internet üzerinden satmaya devam ediyoruz. Birinci önceliğimiz müşterilerimizdir.”

Dış mekan kimliğinizin yanı sıra moda ve günlük ürünlere de odaklanıyorsunuz. Bu stratejik değişimin şirketin geleceği üzerindeki etkilerini nasıl görüyorsunuz? Bu alanda büyüme planlarınız neler?

“Dünya bu yönde ilerliyor. Birçok ülkede olduğu gibi insanlar outdoor ürünlerini günlük hayatta da kullanabilmektedir. Ekstrem spor malzemeleri dışında açık hava yaşamı ile şehir yaşamı arasında hiçbir ayrım yoktur. Bu da bu ürünlerin çok daha yoğun bir şekilde satın alınabileceği anlamına geliyor. Ülkemiz insanı da bu kalitede ürünleri günlük yaşamlarında kullanmayı hak ediyor. Paranızın tam karşılığını veren bu yüksek kaliteli ürünleri satın almak aynı zamanda ekonomik satın alma anlamına da gelir. Türkler son yıllarda bu gerçeğin daha çok farkına varmaya başladı. Kültürümüzde geçmişten günümüze “Ucuz mal alacak kadar zengin değilim” deyimi kullanılmıştır. Burada sözü edilen, harcamanın sadece parasal miktarı değil, niteliğidir. Kutupayisi, sektörümüzde en kaliteli ürünleri pazara sunan ilk firmalardan biri olup, tüketici farkındalığının artırılmasındaki rolü büyüktür. Doğru olanın bu ürünleri daha geniş tabana yaymak olduğunu düşünüyoruz. Bu nedenle pazarımızı ve satış ağımızı genişletiyoruz.”

Kutupayisi olarak uzun yıllardır yaygın bir dağıtım ağına sahipsiniz. Yeni dönemde müşteri memnuniyetini ve kaliteyi nasıl sağlamayı planlıyorsunuz?

“Biz 20 yıllık bir şirketiz. Bugüne kadar müşteri memnuniyetinden asla taviz vermedik. Pazarımız ister küçük olsun, isterse büyüyor olsun, müşteri memnuniyeti önceliğimizdi. Bunun ilk adımı ürünün kalitesidir. Ürünlerimiz kendi alanında en kaliteli ürünlerdir. “Hedefimiz gelecekte daha fazla bilgi sağlayarak, ürünlerimizi daha doğru lokasyonlarda sergileyerek ve sürekliliği sağlayarak müşteri memnuniyetini sağlamaktır.”

KUTUPAYISI’NIN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VİZYONU

Avrupa Açık Hava Koruma Derneği’nin Türkiye’deki tek üyesisiniz ve sürdürülebilirlik konusunda önemli adımlar attınız. Stanley markasıyla sürdürülebilirlik ve çevre koruma alanında yeni projeleriniz olacak mı?

“Stanley sürdürülebilir ürünler üreten bir marka. 100 yılı aşkın süredir yeniden kullanım alanında lider marka. Buna çok önem veriyor. Ürünler ömür boyu kullanılabilir. 60 yıllık ve hala kullanılabilen ürünlerimiz var. Geri dönüştürülebilir. Bu tek başına çok önemli. Kullanılan kaliteli malzemelerin insan sağlığı açısından önemini anlatmaya gerek yok. Ayrıca bu ürünleri temizlemek için gereken deterjan miktarı da oldukça azdır. Stanley gibi Kutup Ayısı da plastik kullanımına karşı çok hassastır. Ürünleri teslim ederken de buna dikkat edin. Sürdürülebilirlik konusunu ele almak ve bu anlamda hareket etmek her ülkenin her vatandaşının ve her şeyden önce işletmelerin sorumluluğundadır. Bu konuya önem vermeyi görevimiz olarak görüyoruz. Kısa vadede Kutupayını birçok projede görebilirsiniz. Şimdilik bunlar sürpriz olarak kalabilir.”

Şirketinizin değişim sürecini desteklemek için CEO olarak nasıl bir strateji izliyorsunuz?

“İlk hedefim kendimi ve ekibimi geliştirerek şirketimi ileriye taşımak için gerekli tüm adımları atmak. Şirketler gelişime açık liderlerle bir yere varabilir. Şirketimin her pozisyonunda liderlik ruhunu kullanmaya ve bu uzmanlığı ilgilenenlere sunmaya çalışıyorum. Ekibimizin çoğunluğu gençlerden oluşuyor. Her biri işini sorumlulukla ve sevgiyle yürütüyor. Onlarla birlikte olmak, gelişimlerine tanık olmak, katkıda bulunmak, bu genç enerjiyle çalışmak çok güzel. Kısacası sürekli değişimden yanayım ve değişimi yönetmek bana güç veriyor. Kurumlar ve kişiler değişebildikleri sürece vardırlar. Şirketin değişim gücünü güçlendirmek benim sorumluluğum. Günümüzün önemli konularından biri de bu.”

Reklam ver

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu